Conform legislatiei in vigoare, respectiv O.G. 130/2000, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice si numai in cazul produselor livrate prin curier.

Astfel, potrivit prevederilor art.7 alin.1 din OG 130/2000, consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului.
Solicitarea de denuntare unilaterala a contractului la distanta este necesar sa se faca in scris (descarcare formular RMA Click aici ).

  • Produsul poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte (fara lovituri, zgarieturi), inclusiv ambalajul, accesoriile aferente (exact ca in momentul receptionarii).
  • In cazul in care au fost achizitionate mai multe produse de acelasi fel, nu se poate returna decat un singur produs desigilat, restul cantitatii este acceptata doar daca produsele sunt sigilate.
  • Produsul va fi returnat impreuna cu o copie de pe factura de achizitie si certificatul de garantie in original.
  • Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur, prin transfer bancar.
  • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
  • Taxa poate varia intre 5% si 50% din valoarea produsului. Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/2000 art. 2 lit.e.

Conditii de renuntare la cumparare

1. Inregistrare cerere renuntare la cumparare si restituire produse si obtinerea numarului de inregistrare retur (RMA_NR)

1.1. Cumparatorul va trimite prin e-mail la adresa vanzari@alarmhub.ro formularul RMA (Autorizatie de Returnare a Marfurilor) completat (formularul se descarca de pe siteul https://www.neosis.ro)

1.2. La acest e-mail se vor atasa copii ale urmatoarelor documente: copie factura fiscala, copie certificat garantie

1.3. Cererea de renuntare la cumparare va fi aprobata si inregistrata in sistem doar daca datale mentionate conform pasului 1.1. sunt corecte si complete si daca indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura retur pentru produse cumparate

1.4. Intr-un interval de 24-48 ore, cumparatorul va primi pe e-mail un numar de inregistrare de retur (RMA_NR) si detalii privind aplicarea procedurii de renuntare la cumparare

2. Potrivit prevederilor art.10 lit.c din OG 130/2000 nu pot fi denuntate contractele care au ca obiect furnizarea urmatoarelor categorii de produse:

2.1. Produse care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri (nesemnalate ca si defecte estetice in primele 48 de ore de la receptionarea produsului)

2.2. Produse aduse pe comenzi speciale (in aceasta categorie intra toate produsele la care s-a facut o plata in avans)

3. Constatare si validare acceptare retur produse in cazul denuntarii unilaterale a contractului la distanta

3.1. Dupa sosirea produselor la sediul Neosis Security, personalul calificat va verifica si constata daca pentru aceste produse primite se aplica procedura de renuntare la cumparare. Verificarea si constatarea se face pe baza cererii de renuntare la cumparare emisa de catre cumparator si a conditiilor obligatorii de aplicare procedura renuntare la cumparare si retur produse produse cumparate

3.2. Rezultatele finale constatate vor fi comunicate cumparatorului prin e-mail, intr-un interval de 24-48 ore de la primirea produselor, acestea facand referire si la taxele speciale aplicate, daca este cazul, in procesul de retur produse

3.3. Pe baza rezultatelor comunicate, cumparatorul este obligat, prin e-mail, in a furniza acceptul sau observatiile cu privire la cele mentionate in rezultatele comunicate, in vederea continuarii procesului de renuntare la cumparare si retur produse.

4. Costuri si taxe speciale pentru renuntarea la cumparare si retur produse

4.1. Costuri suportate de catre cumparator:

  • Costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia cumparatorul renunta la achizitionarea produsului in termen de 10 zile de la receptia produsului
  • Cost transport curier pentru optiunea cumparatorului de a reexpedia produsul ce s-a constatat de catre vanzator ca nu indeplineste conditiile obligatorii de aplicare procedura renuntare la cumparare si retur produse.

4.2. Costuri suportate de catre vanzator - costuri de retur si transport curier pentru produsul in cazul caruia la receptia produsului cumparatorul constata ca:

  • Produs care nu este conform cu specificatiile din oferta vanzatorului
  • Produs care nu este conform specificatiilor mentionate in comanda cumparatorului
  • Produs nefunctional in primele 48 de ore de la receptie sau colete ce prezinta deteriorari

5. Rambursarea sumelor

Rambursarea sumelor se va face in cel mult 30 de zile de la data denuntarii contractului de catre consumator, prin transfer bancar

Important:

1. Conform ordonantei nr. 130 din 31 august 2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta, cu modificari si completari ulterioare, politica de renuntare la cumparare si returnare a produselor in termen de 10 zile lucratoare se aplica numai persoanelor fizice si numai in cazul produselor livrate prin curier.

2. Politica de renuntare la cumparare si retur produse mentionata mai sus nu se aplica in cazul produselor comandate/cumparate de la sediul Neosis Security.

3. Pentru produsele ale caror colete reprezinta deteriorari vizibile la primirea prin curier, cumparatorul este rugat sa refuze receptia lor.

4. Daca produsul receptionat prezinta un defect estetic, este necesar ca acesta sa fie semnalat in scris, in max. 48 de ore de la livrarea produsului, la adresa de email vanzari@alarmhub.ro, impreuna cu poze reprezentative care sa ilustreze defectul.

5. Ne rezervam dreptul de a refuza returnarea produsului in cazuri de retururi repetate, depasirea termenului de renuntare la cumparare si returnare produs, neindeplinirea conditiilor de renuntare la cumparare si returnare sau neacceptarea taxei de curier.